על מותגים, יחסים ונאמנות
הטרנדולוגית Li Edelkort טוענת כי " כולנו רק מחפשים לחבור לאנשים אמיתיים בעולם האמיתי, להקים משפחות, לעבוד יחד, לתקשר ולהיפגש. האטומים מתחברים מחדש למולקולות". לא במקרה נוצרה בעשור האחרון תפיסה הגורסת כי המותגים החזקים ביותר הם אלו שהצליחו לבנות מערכות יחסים חזקות ועשירות עם הלקוחות שלהם. כך מותגים מצליחים להציע ערך שהוא גדול יותר מהחוויה המוצרית.
אחת הסיבות לתפיסה הזו היא עלייתה של הקבוצה והקהילה במרחב הדיגיטלי:
- מסגרות שייכות וזיקה מתרחבות – ברמה הזוגית, משפחתית, חברתית
- עבודה משותפת
- יצירה משותפת
- חשיבה משותפת
- שיתוף מלא
- שקיפות
- טשטוש גבולות בין האני לקבוצה
יתרה מכך, ההתפרצות של המחאות החברתיות ברחבי העולם דורשים גרמו לבני אדם תובעים אנושיות עכשיו. בכל היבט של החיים. גם מחברות ומותגים.
בכך נוצרה אבולוציה במערכת היחסים בין חברות ומצרכנים:
1.עידן המוצר
- תפקיד השיווק: ליידע אנשים על מוצרים
- דינמיקת קשר: מבוגר וילד
- שנים: 1960 – 1900
2.עידן הצרכן
- תפקיד השיווק: לשכנע אנשים לרצות
- דינמיקת קשר: בני זוג
- שנים : 2000 – 1960
3.עידן היחסים
- תפקיד השיווק: לטפח מערכות יחסים ארוכות טווח
- דינמיקת קשר: חברות
- שנים: 2005+
המצגת מלמדת על 5 השלבים הפסיכולוגיים בדינמיקת הקשר בין אנשים
- התוודעות
- בניה
- המשכיות
- התדרדרות
- סיום
בברכה,
אסף חתוכה
© Copyright – Bluecow זכויות יוצרים פרה כחולה 2020
עיצוב ובניית אתר StreetCat Studio