Eating the big fish

מעל  15 שנים ביליתי בעולם האסטרטגיה. 8 מתוכן במשרד הפרסום מקאן אריקסון. שנים אחרי שיצאתי לעצמאות וסיפקתי ייעוץ בתחום האסטרטגיה גיבשתי תובנה אחת חשובה: יש הבדל גדול בין אסטרטגיה למותג גדול ואסטרטגיה למותג קטן או מותג בשוק תחרותי. העצמאות לימדה אותי זאת על בשרי והפכה אותי לאיש אסטרטגיה חד יותר.

אני מעריך היום יותר מתמיד את הספר Eating the big fish ספר חשוב היום יותר מתמיד שעוזר לגבש אלטרנטיבות למותגים שנאלצים להתמודד בשוק עם מספר 1 או 2 חזק.

הספר של אדם מורגן מגדיר מותג צ'לנג'ר כמותג שמטרתו לאתגר את הקטגוריה, להעצים דיסוננס ולשנות את הסטאטוס קוו. המשמעות היא שמותג כזה לא יכול להביא שיפור כזה או אחר לקטגוריה, אלא צריך להביא שינוי 'מסדר שני' בכך לאתגר את הסטאטוס קוו.

אם אני צריך להגדיר 10 ספרים שכל איש אסטרטגיה חייב להכיר ולשלוט בהם, הספר הזה יהיה ללא ספק אחד מהם

בברכה,

אסף חתוכה

© ‫Copyright – Bluecow זכויות יוצרים פרה כחולה 2020

עיצוב ובניית אתר StreetCat Studio