מיתוג בזירת ה-B2B

נהוג לחשוב בצדק כי מותג הוא מתווך ומעצים ערך בין ישות וקהלי מטרה, בעיקר כשמדובר בערכים "אבסטרקטים" וקבלת החלטות "לא רציונאלית". במילים אחרות, בזירת ה-B2B שם החלטות מתקבלות ע"י מומחים ולעיתים באמצעות מכרזים, החשיבות של מותג ומיתוג היא חלשה. אז נכון שבזירת ה-B2B הכוח של מותג כמשתנה מסביר הוא נמוך יותר, עם זאת הוא עדיין קיים בצורה שאי אפשר להתעלם ממנו

בראיונות שביצעתי בקרב אנליסטים גיליתי לא מעט הטיות בדרך שהם בוחנים חברה וההטיות הצרכניות שקיימות גם שם (כגון: אפקט העדר).

יתרה מכך, מחקרים גלובליים מלמדים שמיתוג בזירת ה-B2B חשוב ומסביר ערכים מעט שונים כגון:

  • ערכים אבסטרקטים ב- B2B: איכות, מוניטין, חדשנות, עמידות, סטנדרטיזציה ועוד
  • צרכים רגשיים ב- B2B: ביטחון, וודאות, אמון, הצלחה ועוד

אחת הדוגמאות הטובות במיתוג בזירת ה-B2B הוא המותג קאטרפילר ותפיסת ה- One Voice שמלמדת על הקרבה בין תהליך המיתוג של החברה לתהליכי מיתוג בעולם הצרכני. במבחן התוצאה התפיסה הוכיחה את עצמה

בברכה,

אסף חתוכה

פרה כחולה

© ‫Copyright – Bluecow זכויות יוצרים פרה כחולה 2020

עיצוב ובניית אתר StreetCat Studio