קונפליקטים צרכניים ואיך לפתור אותם?
כולם מדברים על תובנות ותופעות צרכניות. הבעיה היא שמרבית התופעות הצרכניות מתנגשות אחת בשנייה: הרצון להתנתק ממותגים ולקנות מוצרים זולים יותר מתנגש ברצון להרגיש בטוחים בקנייה. הרצון להאכיל את הילדים מזון בריא מתנגש ברצון לתת להם אוכל שהם ייהנו ממנו (או שיאכלו ברמה הבסיסית). הרצון להיות הורים טובים מתנגש ברצון לספק ביטחון כלכלי למשפחה הוא להתקדם ברמת הקריירה.
אז מה קורה כצרכים צרכניים מתנגשים אחד בשני? נוצרים קונפליקטים.
קחו לדוגמא את המשבר של חברת מקדונלד'ס בעקבות הסרט Super Size Me שיצא ב-2004. השיחה על ג'אנק פוד והנזק על בריאות הילדים הפך לשיח מרכזי וריסק תדמיתית את מקדונלד'ס. לאחר המשבר השיקה החברה תוכנית עבודה שהצליחה לשקם בצורה מושלמת את מעמד החברה ואף הביא אותה לצמיחה בשיעורים גבוהים יותר מכלכלת ארה"ב. אז איך זה יכול להיות שהצרכנים חזרו למקדונלד'ס כל-כף מהר? "בזכות" הקונפליקט!
הורים צרכים את מקדונלד'ס ומחפשים פתרון שיסגור להם את הפינה הזו. מקדונלד'ס הצליחה לשכנע את הצרכנים לאחר המשבר שהם טובים יותר והם מציעים את הפשרה הטובה ביותר ביחס לחלופות.
סוגיות הקונפליקטים הופכת להיות מורכבת יותר בעידן המודרני מכיוון בעבר המסגרות היו קשוחות וחלוקת התפקידים הייתה ברורה. גברים בעבודה, נשים בבית. היום כולם רוצים ליהנות מכל העולמות: גם קריירה ומימוש עצמי, גם משפחה וגידול ילדים וזה מוביל לתסכול תמידי".
אנשי האסטרטגיה הטובים ביותר הם אלו שמכירים בקונפליקט ומוצאים דרכים יצירתיות לפרק אותם (בתבונה ורגישות) וזה אף פעם לא קל
הניתוח הבא מלמד על תופעת הקונפליקטים הצרכניים ומציע 4 טכניקות לפירוק. הניתוח מתבסס על תיאוריות מרתקות בתחום הגישור ושואב משם לא מעט השראה
בברכה,
אסף חתוכה
© Copyright – Bluecow זכויות יוצרים פרה כחולה 2020
עיצוב ובניית אתר StreetCat Studio