22 חוקי הברזל של השיווק

במשך מספר עשורים היה אל ריס אחד החוקרים החשובים ביותר בעולם השיווק. לטעמי חלק מכובד מהספרים שלו עומדים במבחן המציאות גם היום וכל איש שיווק צריך להכיר אותם. אחד מהם הוא הספר "22 חוקי הברזל של המותג". המחברים בוחנים את מסעי השיווק שהצליחו ואת אלה שנכשלו, ומתארים מדוע הצליחו חברות להתבלט מן השאר ולהפוך לגופי-ענק ומאידך, מדוע היו רעיונות טובים שמעולם לא הגשימו את הציפיות שתלו בהם.

חלק מהחוקים אולי לא עומד במבחן הזמן, עם זאת מרבית בתפיסתי מייצגים את ההבנה הבסיסית שכל איש שיווק צעיר חייב להכיר.

קחו למשל את "חוק הסיוג"

  • אם אינך יכול להיות ראשון בענף כלשהו, צור ענף חדש שבו תוכל להיות ראשון
  • אם אינך חודר למוחו של הלקוח בכח, אל תאבד תקווה. מצא ענף שבו תוכל להיות הראשון.
  • לדוגמא- הייניקן הבירה האירופאית המובילה, קורונה היא הבירה המקסיקנית המובילה

או למשל את "חוק הסילום"

  • האסטרטגיה שתינקט תלויה בשלב בו אתה נמצא בסולם.
  • המוח של הצרכנים בררן, לקוחות משתמשים בסולמות כדי להחליט איזה מידע לקבל ואיזה מידע לדחות.
  • המוח מקבל נתונים שעומדים בקנה מידה עם הסולם במוח שלו.מכל היתר מתעלמים.
  • לדוגמא – אויס הייתה מקום שני בהשכרת רכב, מקום ראשון הייתה תמיד הרץ. אויס ניסתה ללא הצלחה לגרום לאנשים לחשוב שהיא במקום הראשון. לאחר ניסיונות כושלים, עלתה עם הקמפיין האלמותי (We try harder) בגלל שאנחנו במקום השני

עד היום, אני נעזר בלא מעט חוקים מהספר הזה בבניית אסטרטגיה שיווקית או מותגית.

בברכה,

אסף חתוכה

© ‫Copyright – Bluecow זכויות יוצרים פרה כחולה 2020

עיצוב ובניית אתר StreetCat Studio